• 30 września 2023

Jakie są kluczowe kryteria wyboru lady recepcyjnej?

Lady recepcyjne to element umeblowania i wyposażenia przestrzeni biurowej, który często nie jest wybierany tak, jak powinien. To nie cena powinna być głównym kryterium, a nawet nie estetyka, choć oczywiście oba te parametry są bardzo ważne. Od czego więc zacząć porównania dostępnych modeli?

Po pierwsze: wielkość i przestrzeń

Każda lada recepcyjna powinna być oceniana pod kątem układu i ilości dostępnej przestrzeni po stronie obsługowej oraz po stronie klienta. Interesanci muszą mieć dość miejsca, żeby przekazać obsłudze na przykład wymagane dokumenty lub choćby odłożyć prywatne drobiazgi na czas załatwiania sprawy. Po stronie obsługowej z kolei trzeba zapewnić odpowiednio dużo miejsca, żeby pracownicy mogli swobodnie, bezpiecznie i płynnie wykonywać swoje obowiązki.

Wymiary lady recepcyjnej i układ są tym ważniejsze, jeśli mają powstać przy niej przynajmniej dwa stanowiska obsługowe albo wtedy, kiedy po stronie obsługowej będą przechowywane tymczasowo na przykład dokumenty zawierające dane osobowe, które powinny zostać w tym czasie zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem.

Po drugie: wytrzymałość

Nowoczesne lady recepcyjne są często w sposób relatywnie trwale integrowane z tkanką budynku. To oznacza, że nie można ich po prostu przenieść ani w łatwy i szybki sposób wymienić. Poza tym jest to prawdopodobnie najbardziej intensywnie użytkowany mebel w całym obiekcie i można z pewną dozą prawdopodobieństwa założyć również, że nie zawsze będzie użytkowany zgodnie z założeniami. Wszystko to razem sprawia, że uszkodzenia będą pojawiały się szybko, ale nie da się ich równie szybko usunąć. Dlatego w przypadku lad recepcyjnych cena nie jest tak bardzo istotna – rozkłada się ona bowiem na wiele lat eksploatacji.

Po trzecie: ergonomia

Choć wiąże się to poniekąd z wielkością przestrzeni, to kryterium powinno być jednak wyodrębnione. Dlaczego? Dlatego, że chodzi z jednej strony o komfort pracowników i klientów, ale z drugiej również o przystosowanie lady recepcyjnej do specyficznych funkcji. Może to zatem obejmować montaż elementów osłaniających pracownika albo wykonanie obniżonej zabudowy w części przeznaczonej czy to do obsługi interesantów na wózkach inwalidzkich, czy choćby do przyjęcia większej przesyłki. 

Ergonomia będzie obejmowała także takie elementy jak zabezpieczenie przejścia z przestrzeni wspólnej do przestrzeni obsługowej czy umożliwienie odpowiednio zaprojektowanego układu oświetleniowego. Są to rzeczy, które w pewnym stopniu można zmodyfikować we własnym zakresie, jednak oryginalna konstrukcja lady może stanowić poważne ograniczenie.

Artykuł partnera

Share :

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Może Cię zainteresować