• 5 grudnia 2021

7 największych grzechów sklepów internetowych

Rynek e-commerce szybko się rozwija i coraz więcej osób kupuje w sieci. Jednak sprzedawcy wciąż popełniają błędy, które prowadzą do odrzucenia klientów. Czy istnieje złota zasada, która pozwoli zwiększyć sprzedaż i poszerzyć zainteresowanie klientów? Czego unikać, a na czym się skupić prowadząc sklep internetowy? Poznaj 7 grzechów śmiertelnych w e-commerce.

Osoby kupujące w sieci najchętniej odwiedzają sklepy internetowe i składają zamówienia. Sklepy te istnieją od tak wielu lat, że łatwo założyć, że działają idealnie. Wielu sprzedawców wielokrotnie popełnia te same błędy, co prowadzi do utraty klientów i obniżenia zysków. Należą do nich konieczność rejestracji, skomplikowany proces zakupowy i wysokie koszty dostawy. Jest jeszcze wiele innych problemów, a sprzedawcy wciąż je powtarzają, zastanawiając się jednocześnie, jakie są przyczyny ich niepowodzeń. Dowiedz się, czego powinieneś unikać i które decyzje nie uczynią Cię bogatym.

1 Proces zakupu jest zbyt skomplikowany

Klienci często porzucają swoje koszyki i nie finalizują transakcji, ponieważ jest ona zbyt skomplikowana. Być może trzeba wykonać wiele kroków lub podać niepotrzebne informacje, aby coś kupić. Czasami kupujący jest rozproszony przez zbyt wiele rzeczy lub dlatego, że proces jest zbyt skomplikowany. Ścieżka zakupowa klienta nie powinna być skomplikowana i powinna być szybka. Powinna zawierać 3 ograniczniki.

  • Podaj podstawowe informacje niezbędne do realizacji zamówienia.
  • Wybrać sposób dostawy i płatności.
  • Płatność za zamówienie.

Ważne jest, aby na tej ścieżce nie było żadnych dodatkowych reklam czy powiadomień. Kupujący nie powinien być rozpraszany lub uniemożliwiony przed dokonaniem zakupu. Kupujący powinien mieć możliwość zmiany danych lub powrotu do poprzedniego kroku w razie potrzeby poprawienia lub zweryfikowania ewentualnych błędów lub pominięć. Warto zainwestować w profesjonalną stronę internetową i wybrać intuicyjne oprogramowanie, aby uniknąć tych problemów. Shoper i IdoSell to świetne narzędzia do szybkiego zbudowania sklepu internetowego. Należy pamiętać, że najważniejsze są łatwość obsługi, intuicyjna nawigacja oraz wysokiej jakości zdjęcia produktów.

2. ukryte koszty

Potencjalni klienci, którzy planują zakupy online, muszą wiedzieć, jaka będzie cena. Sprzedawca nie powinien zaskakiwać klienta ukrytymi opłatami. Opłaty te będą widoczne tylko w podsumowaniu i mogą spowodować porzucenie koszyka przez klienta. Ukryte koszty mogą obejmować dodatkowe opłaty za transport paczki na górę lub za złożenie towaru. Informacje te powinny być wyraźnie widoczne na karcie produktu, tak aby klient od początku dokładnie wiedział, ile będzie musiał zapłacić.

Polityka cenowa sklepu powinna być jasna i jednoznaczna. Nie powinna budzić żadnych wątpliwości ani zastrzeżeń. O pieniądzach powinno się rozmawiać otwarcie. Jeśli klient poczuje się oszukany przez ukryte koszty, może się zniechęcić i już nie wrócić.

3. Nie ma preferowanych metod płatności online

Według "Abandoned Cart" e-Isby, najczęstszym powodem porzucania koszyków jest niemożność zapłacenia za zakupy. Ważne jest, aby oferować klientom szeroki wachlarz opcji płatności, pamiętając, że każdy klient ma swoje własne preferencje i potrzeby, jeśli chodzi o płatności online. Jedni preferują BLIK, inni przelewy online, a jeszcze inni płacą kartą. PayPo to popularny system płatności odroczonych, który pozwala na zakup produktu, dostarczenie go, a następnie zapłacenie za niego w ciągu 30 dni. Jest to bezpieczny i wygodny sposób płacenia. Badania wykazały, że klienci, którzy korzystają z opcji "kup teraz, kup później" częściej wydają więcej pieniędzy na produkty i robią zakupy dwa razy częściej.

4. Oferta dostawy jest ograniczona

Dostawa towarów jest kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze sklepu internetowego. Ważne jest, aby oferować klientom szeroki wachlarz opcji dostawy, takich jak dostawa paczki do konkretnego punktu lub dostawa kurierska. Paczkę można odebrać w sklepie Żabka, na stacji Orlen lub przesyłką kurierską. Klient sam może wybrać, która metoda jest dla niego najwygodniejsza. Niektórym konsumentom łatwiej będzie odebrać paczkę w punkcie dostawy w drodze do pracy lub sklepu, inni wolą, aby została ona dostarczona prosto pod ich drzwi.

Pamiętaj, że kupujący w sieci często szukają oszczędności i wysokie koszty przesyłki mogą ich zniechęcić. Jest to główny zarzut polskich e-klientów. Szeroki wybór opcji dostawy może pomóc Ci zaoferować korzystniejsze opcje dostawy, takie jak dostawa do punktu sprzedaży. Jest ona często 2-3 razy tańsza niż przesyłka kurierska. Darmowa dostawa może być silną zachętą dla klientów. W rzeczywistości, aż 70% polskich klientów twierdzi, że jest to główny powód, dla którego robią zakupy w danym sklepie. Możesz ograniczyć dostawę do określonej kwoty, aby zwiększyć wartość zamówienia.

5. Niechęć do zwrotów

Dobrze skonstruowana polityka zwrotów może być ogromnym atutem. Warto "zaprzyjaźnić się" ze zwrotami, gdyż mogą one być Twoim największym atutem i siłą. Klienci będą wracać częściej, jeśli spełnisz ich oczekiwania, oferując wydłużony czas zwrotu lub darmowe zwroty. Dobrze skonstruowana polityka zwrotów będzie zachęcać do finalizowania transakcji.

Pamiętaj, że ponad połowa kupujących w Internecie zapoznaje się z polityką zwrotów przed dokonaniem zakupu. Twoja polityka zwrotów powinna być jasna i łatwo dostępna dla wszystkich klientów. Ważne jest, aby poinformować klientów o polityce zwrotów i opcji bezpłatnego zwrotu przed złożeniem zamówienia. Będzie to miało duży wpływ na finalizację zamówienia. Dobrym pomysłem jest również informowanie klientów o polityce zwrotów na stronie głównej, podstronach kategorii oraz w mailach potwierdzających zamówienie. Dobrym pomysłem jest stworzenie osobnej zakładki lub podstrony, gdzie klienci będą mogli znaleźć wszystkie informacje.

6. Nie ma możliwości zakupu bez rejestracji

Osoby kupujące w sieci nie zawsze chcą zakładać konto internetowe, szczególnie jeśli są to ich pierwsze zakupy i nie wiedzą czy wrócą. Rejestracja na stronie może ich zniechęcić i utrudnić cały proces, co często może prowadzić do porzucenia planów zakupowych. Warto umożliwić klientom dokonywanie zakupów bez rejestracji na Twojej stronie. Nie powinno to być warunkiem realizacji zamówienia. Każdy klient powinien mieć możliwość wyboru interesującej go opcji zakupowej, niezależnie od tego, czy posiada konto w sklepie. Nadal możesz prosić klientów o założenie konta. Możesz zastosować różne techniki motywujące, takie jak kod promocyjny czy możliwość modyfikacji zamówienia. Rejestracja pozwala na zbudowanie bazy klientów, do których możesz kierować spersonalizowane wiadomości. Rejestracja dla mniejszej ilości osób zaowocuje szybszym doświadczeniem zakupowym, oraz bezpieczniejszym procesem. Ten rodzaj zachęty jest świetny dla zwiększenia sprzedaży.

Więcej artykułów znajdziesz na http://lowcywyprzedazy.pl/

 

Share :

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Może Cię zainteresować